2014年6月27日 星期五

Taylor Swift - Jump Then Fall 中文歌詞翻譯


Jump Then Fall
墜入愛河


Written by Taylor Swift





I like the way you sound in the morning
我喜歡清晨的嗓音
We're on the phone and without a warning
我們講着電話沒有鬧鐘聲響
I realize your laugh is the best sound
我發現你的笑聲
I have ever heard
是我從來沒聽過的美妙樂音

I like the way I can't keep my focus
無法集中精神 但我喜歡這種感覺
I watch you talk, you didn't notice
我看著你說話 你沒發現
I hear the words but all I can think is
我聽著你說話 滿腦子卻想著
We should be together
我們應該在一起
Every time you smile,ladynerdy I smile
每次你微笑 我就微笑
And every time you shine, I'll shine for you
每次你閃耀 我也會為你閃耀

Whoa oh, I'm feeling you baby
噢噢 我感受着你
Don't be afraid to
別害怕
Jump then fall
墜入愛河
Jump then fall into me
與我墜入愛河
Be there, never gonna leave you
在我身邊 我永遠不離開你
Say that you wanna be with me too
說你也想和我在一起吧
So I'm a stay through it all
那麼我就會陪在你身邊
So jump then fall
所以墜入愛河吧

I like the way your hair falls in your face
我喜歡你的髮絲落在臉上
You got the keys to me
你就是那麼了解我
I love each freckle on your face, oh
我喜歡你臉龐上的雀斑
I've never been so wrapped up, honey
我從來沒有如此迷戀過一個人,親愛的

I like the way you're everything I ever wanted
你是我夢寐以求的渴望 I had time to think it oh, over
讓我朝思暮想
And all I can say is come closer
請在靠近一些
Take a deep breath then jump then fall into me
大口深呼吸 和我一起墜入愛河
Cause Every time you smile, I smile
每次你微笑 我就微笑
And every time you shine, I'll shine for you
每次你閃耀 我也會為你閃耀

Whoa oh, I'm feeling you baby
噢噢 我感受着你
Don't be afraid to
別害怕
Jump then fall
墜入愛河
Jump then fall into me
與我墜入愛河
Be there, never gonna leave you
在我身邊 我永遠不離開你
Say that you wanna be with me too
說你也想和我在一起
So I'm a stay through it all
那麼我就會陪在你身邊
So jump then fall
所以墜入愛河吧

The bottom's gonna drop out from under our feet
眼看你就要重重跌倒
I'll catch you, ladynerdy I'll catch you
但我會接住你 我會接住你
And people say things that bring you to your knees
別人的閒言閒語讓你無力招架
I'll catch you
我也會作為你的後盾
The time is gonna come when you're so mad you could cry
當你氣到想哭的時候
But I'll hold you through the night until you smile
我會整夜抱著你直到你重展笑顏

Whoa oh, I need you baby
喔喔 我需要你 寶貝
Don't be afraid, please
別害怕
Jump then fall
請墜入愛河
Jump then fall into me
和我一起墜入愛河吧
Be there, never gonna leave you
陪在我身邊 我永遠不離開你
Say that you wanna be with me too
說你也想和我在一起吧
So I'm a stay through it all
那麼我就會和你度過酸甜苦辣
So jump then fall
墜入愛河吧
Jump then fall baby
墜入愛河吧 親愛的
Jump then fall into me, into me
和我墜入愛河吧

Every time you smile, I smile
每次你微笑 我就微笑
And every time you shine, I'll shine
每次你閃耀 我也會閃耀
And every time you're here
每次你在身邊
Baby I'll show you, I'll show you
親愛的,我會讓你看見,我會讓你看見
You can Jump then fall, jump then fall
墜入愛河 墜入愛河
Jump then fall into me, into me, yeah
和我墜入愛河吧

*同步收錄在電影“情人節快樂”電影原聲帶中

1 則留言:

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!